ITpro.no - Online IT-magasin

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/gamecity/home/gamecity/article.php on line 248

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/gamecity/home/gamecity/article.php on line 252

Stemmer: 17
 

Lesernes vurdering av innholdet og kvaliteten på artikkelen.

Klikk på terningen du vil gi:

1 2 3 4 5 6



Derfor finnes det advokater i USA
Når virkeligheten ikke er troverdig
USA er det landet i verden med flest advokater pr. innbygger. Du trodde kanskje du hadde sett alt av tåpelige søksmål på dårlige TV-serier? De er intet imot virkeligheten. Den er bare enda mer latterlig - og ikke troverdig nok for å bli brukt på film.

Artikkel: Offline: Fredagshumor  ·   Av Frank Aune  ·  Fredag 2. januar 2004 00:01

  • Mai 2000:
    En restauranteier i Philadelphia ble dømt til å betale $113.500 til en Amber Carson fra Lancaster, Pennsylvania, etter at hun gled på golvet og brakk et bein. Det hun gled i var limonade som hun selv hadde kastet i ansiktet på kjæresten da de hadde krangelet 30 sekunder tidligere…

  • Januar 2000:
    Kathleen Robertson fra Austin, Texas, ble av en jury tilkjent en erstatning på $780.000 for å ha brukket beinet da hun snublet over et barn som sprang rundt i en møbelforretning. Butikkinnehaveren var mildest talt forbauset over dommen, hvilket man godt kan forstå siden barnet var fru Robertsons egen sønn…

  • Oktober 1999:
    Jerry Williams fra Little Rock, Arkansas, fikk tilkjent i overkant av $14.500 etter å ha blitt bitt i baken av naboens hund. Hunden var fastbundet i bakgården der Jerry Williams også befant seg. Skadeserstatningen ble en del lavere enn det kravet Williams hadde satt siden juryen i formildende omstendighet kom frem til at hunden nok kunne ha blitt provosert av at Williams flere ganger hadde skutt etter den med luftgevær…

  • Oktober 1998:
    En Terrence Dickson fra Bristol, Pennsylvania, hadde vært på et innbruddsraid i en enebolig og ville sjekke hva som var i garasjen. Som de fleste amerikanske hjem hadde også dette huset direkte tilgang til garasjen fra hovedhuset. Da han kom inn i garasjen smalt døren igjen bak ham og låste seg. Og garasjeporten var låst. Så der befant han seg da, pent innelåst i garasjen. Huseieren var på ferie og den innelåste Dickson måtte forbli i garasjen i åtte døgn, der han levde på familiehundens tørrfor og drakk Pepsi-Cola fra et brett med bokser som stod plassert i et hjørne. Dickson ble meget opprørt over denne episoden og stevnet i etterkant huseieren for å ha blitt påført "mental angst"(!) Juryen gav tyven medhold og satte erstatningssummen til over en halv million dollar…

  • Juni 1998:
    19-årige Carl Truman fra Los Angeles, ble tilkjent en erstatning på $74.000 for tort og svie i forbindelse med at naboen kjørte over hånden hans med sin Honda Accord. Carl Truman hadde tydeligvis ikke oppfattet at det satt noen ved rattet i den bilen han forsøkte å stjele hjulkapslene på…

  • Desember 1997:
    Kara Welton fra Claymont, Delaware, vant rettssaken da hun stevnet en nattklubbeier i nabostaten. Foranledningen var at Kara Welton hadde fått slått ut to tenner da hun ramlet i golvet under et forsøk på å snike seg inn på nattklubben ved å krype inn gjennom vinduet på dametoalettet. Nattklubbeieren ble dømt til å betale tannlegeregningen samt $12.000 for tort og svie.

Kilde: Humor og Kanari [ITpro TechNett] | Republisering tillatt | Kudos | Facebook


 Gi din kommentar
 
Ditt navn: Anonym [ Logg inn | Registrer deg ]

Emne:



Kommentar:

Vennligst hold deg til saken i artikkelen. Alle useriøse og irrelevante kommentarer vil uten videre bli fjernet.

Skriv inn teksten fra bildet:

Tillatt HTML: <p> <b> <i> <em> <br> <strong> <blockquote> <tt> <li> <ol> <ul> <img> <a>
 

Kommentarer (56)

eldiablo: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 00:20
Send en melding · http://eldiablo.hopto.org
Helt utrolig at slikt går an!! Jeg tror jeg må ta meg en tur til usa å skli litt på et par resturant gulv eller noe slikt. Ser jo ikke ut til å være så veldig vanskelig å tjene seg litt penger der ;)

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



Badass: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 00:54
Send en melding
Dette synes jeg var helt forferdelige, og saksøkerne skulle blitt skutt... Sånn dårlig oppførsel får faktisk konsekvenser for de som må punge ut....

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



oddeirik: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 00:56
Send en melding · http://www.godsofmetal.tk
Helt utrolig at dette går an...

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



Gaute: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 01:17
Send en melding
Hehe .. tok denne opp med en kolega av meg som er fra USA, hun sa at joda dette kunne skje. Men slike saker ble nesten altid anket og da ble veldig mange saker omgjort.
Dette har med at i første instans så er den en jury som avgjør, mens det i ankesaken er ett dommerpanel som avgjør saken.
Og siden jurier ofte tenker "hmmm best at saksøker vinner for da kan jeg kanskje saksøke noen for det samme senere" så vinner ofte helt tullete saker frem... slik som disse eksemplene her.

liten ektra komentar.
En annen kolega fortalte at noen venner av de hadde vært på ferie i USA og på en liten resturant hadde de faktisk fått glassbiter bland isbitene i drikken sin. Når de da klagde til servitøre fikk de fort snakke med daglig leder som hadde sjekket og funnet at det faktisk lå et knust glass i isbit maskinen. De ble da invitert inn på kontorert hvor de fikk utbetalt 5000$ mot å skrive under på et skjema som skjermet mot fremtidige søksmål.
De fikk jo dekket hele ferien på dette så de takket pent ja til dette ;)

G.

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



Olern: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 02:06
Send en melding
Ikke lett å gardere seg mot sakmål der i gården nei

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



Steffenm: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 02:38
Send en melding
Nå har jeg bestemt meg. Jeg skal flytte til USA.
Og der skal jeg bryte meg inn i en "mansion" i beverly hills. Der inne skal jeg sette meg ned på kjøkkengulvet og sitte der og svette og skjelve, helt til noen finner meg. Da saksøker jeg huseieren for å ha forårsaket mental angst hos meg ettersom de har latt stekepannen ligge ulåst fremme på kjøkkenbenken. Tenk om jeg hadde slått meg selv i hodet med den? kunne dødd mann..

Only in America... Land of the free, Land of Liberty,
Enter the Greencard lottery today and win the chance to establish your OWN family in the U.S. of A!

Er så sykt... Er da hvertfall NOEN normale der borte da. Har slekt der. Stakkars arme folk.
Prioritet 1: Bush må bort.
Prioritet 2: Alle lovene må slettes. Så klippes ut fra Norges lov-bok og limes inn i USA's nå tomme bok.


Anbefaler alle å ta en tur innom Dumblaws.com.
Er så mye sykt der.

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



    Steffenm: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 02:46
    Send en melding
    Noen sitater:



    -You may not fart in a public place after 6 P.M. on Thursdays.
    -You may not kiss your wife's breasts.
    -Residents may not fish from a giraffe's back.
    -It's illegal to walk down a sidewalk and knock a snakes head off with your cane.
    -It is illegal to predict the future.
    -It is considered an offense to feed alcoholic beverages to a moose.
    -One may not roam the city with a bow and arrows.
    -Dogs may not molest cars.
    -By law, anyone who has been drinking is "sober" until he or she "cannot hold onto the ground."
    -A woman may not buy a hat without her husband's permission.


    Tviler egentlig på at alle lovene på dumblaws er sanne, men jeg hadde virkelig ikke blitt overrasket. Grunnen til disse syke lovene er jo at det faktisk er folk som har gjort sånne ting, og når de blir anmeldt sier de bare "Jamen det er jo ikke noen lov mot det!" så går de fri. Derfor må de lage lover til 100% ALT som går an å gjøre.
    De fleste har vel hørt at på mikro-bølge ovner står det "Do not dry your pet in here" (e.l.). Er jo folk som har gjort det. Derfor det står. Og de har blitt rike på å saksøke produsenten av ovnen.

    ]



      Red-Dog: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 06:54
      Send en melding · http://red-dog.tk
      Under International Laws og Norway, fant jeg dette:

      * You may not spay your female dog or cat. However, you may neuter the males of the species.
      * Licenses must be bought in order to own television sets, and even VCRs.

      Jeg vet ikke med den første, men den siste er i værtfall riktig...

      ]



        DownUnder: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 16:01
        Send en melding · http://kontorplassen.no
        NRK lisensen er en avgift for å se på kanalen (eller pålagt avgift for å ha mulighet til å se på kanalen). Det er ikke en lisens for å ha tv slik det fremstår i sitatet (selv om det vel egentlig fungerer slik i praksis...). I kommuniststaten Norge regner man selvsagt med at alle skal og vil se på samme kanal.

        ]



          Anonym: Derfor finnes det advokater i USA · Lørdag 3. januar 2004 14:01
          Så du vil ha som i usa 100 kanaler som ikke sender annet enn søppel og propaganda? Bedre med noen få bra kanaler enn haugevis av mange dårlige. TV er ikke bare underholdning må du huske... (vel, i usa er det nok det)

          ]



          ftfoi: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 22. oktober 2004 15:41
          Send en melding · http://
          Litt sen kommentar, men pytt pytt...
          Joda, du betaler for å ha fjernsynsmottaker, ikke for å se på NRK. Det er derfor det er så vanskelig å få redusert denne avgiften for de som ikke kan få inn NRK2 f.eks.

          Viser til Forskrift for fjernsynsmottakere, http://www.lovdata.no/for/sf/kk/tk-19801023-8798-0.html
          § 1. Betalingsplikt

          Den som har (bl.a. også den som låner eller leier) fjernsynsmottaker plikter å betale den kringkastingsavgift som til enhver tid er fastsatt av Stortinget.

          For videospiller kombinert med tuner (mottakerdel) skal det betales kringkastingsavgift som for fjernsynsmottaker med farge.

          Men det er helt korrekt at det er NRK som får pengene.

          ]



      inkognito: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 08:12
      Send en melding · http://home.no.net/tehend
      -It's illegal to walk down a sidewalk and knock a snakes head off with your cane.
      Dette er en meget gammel lov før storbyene ble "store". Tenk deg en hel haug med døde slanger på fortauet, lite sjarmerende.
      -It is illegal to predict the future
      Helt riktig, men feil formulert herav gammel amerikansk å skrive på. Det er ikke lov å tilby tjenester der du sier at du "spår fremtiden". USA hadde et vannvittig problem, og har det enda med folk som utgir seg for spåkoner, men bare prater piss og tjener penger på det(Les: dagbladet ring-inn-tjenester)
      - A woman may not buy a hat without her husband's permission.
      Hørte jeg kjønnsdiskriminering? hehe

      Etterhvert som problemene oppstod eller de tenkte ut noe brilliant i hjernene sine kom da lover som:
      -By law, anyone who has been drinking is "sober" until he or she "cannot hold onto the ground."
      -Residents may not fish from a giraffe's back.
      etc.


      Godt nytt år!

      ]



      Anonym: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 22. oktober 2004 16:41
      Mange av de "rare" lovene har samme verdi som en politivedtekt her i norge. dessuten er de fleste lagd for en by eller fylke og prunn av en spesiel hendelse

      ]



retan: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 09:34
Send en melding
nettopp..usa e et teit land.
....som også tror dem herske over den lille planeten vår bare fordi de er den eneste supermakten... !
.. HATER usa så mye at jeg snart deltar i arabisk terrorisme. !








[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



    Anonym: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 10:41
    retan, du er nå på listen vår over mulige terrorister. Visum vil bli avvist for deg og din familie. Visumfri innreise med gyldig norsk pass vil heller ikke bli akseptert. Vi ønsker deg lykke til med din ferie og dine forretninger hvor som helst i verden, men ikke her i USA.

    Med hilsen
    US Immigration

    PS: Vær forsiktig hvis du skulle gå forbi ambassaden vår på Drammensveien i Oslo. Vi skyter før vi spør.

    ]



Terje_2002: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 10:45
Send en melding · http://home.broadpark.no/~tbspjeld/
He he.. "only in America" :-)

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



    Gixxerman: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 10:56
    Send en melding
    Yes indeed. Only in the land of opportunities :P

    ]



hanem: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 11:08
Send en melding
Å herregud for noe tull da...! det skal ikke gå an jo..

Hawken

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



DeledeR: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 11:42
Send en melding · http://www.deleder.tk
Det er sykt i USA ass, jeg hørte om en dame som satt en hund inn i en mikrobølgeovn, hunden ble kokt, hun saksøkte selskapet som laggde mikro'n og vannt flere millioner fordi de ikke skrev i bruksanvisningen at man ikke kunne tine på hunder der inne. SYKT

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



Anonym: Latterlig · Fredag 2. januar 2004 12:10
Det skal ikke gå an å få erstattning for noe så tåpelig som det der....

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



Anonym: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 12:12
Det er bra det finnes noen "smarte" dommere her i verden.....

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



Anonym: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 12:19
Det er det som er så synd med USA, samfunnet de har dyrket frem er helt bedervet.

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



Druber: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 13:56
Send en melding · http://www.inactdesign.com
Visse gullkorn blir bedre og bedre for hver gang man leser dem. Har lest denne mange ganger før, men utrolig hvor artig det fortsatt er!

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



Anonym: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 14:00
USA er et sykt land!! .... Folk som bor der er syke i skallen. Hadde ikke reist te usa om jeg hadde fått 1 mill kr... Håper bush med hans eneståened iq på under 80 klarer å utslette landet ifra verdenskartet. :P

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



Gakken: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 14:41
Send en melding · http://gakken.has.it
Dette er jo så sinnsvakt USA som over hodet mulig. Er jo helt på trynet alt der...

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



muddy: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 17:02
Send en melding · http://www.muddy.no
Haha, amerikanere er gale.. :)

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



acidnano: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 18:17
Send en melding
Husk på det at alt kommer fra Amerika. I værtfall Windows. I love Amerika ;-)

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



    Golgotha: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 20:42
    Send en melding
    Det som er litt synd er at samme hvilket land som hadde blitt det mektigste så hadde man funnet masse å hate ved det. Det ligger i vår natur...det opprettholder balansen.

    Men når det er sagt..så er en jury en latterlig ide som aldri burde vært brukt.
    Får hele rettsystemet til å virke som en vits. Og det er det vel på mange måter.

    ]



Naplo: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 22:34
Send en melding
FY FADER! detter er helt sykt...dette burde ikke gå an....


[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



Chronox: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 2. januar 2004 23:47
Send en melding
Det virker som menneskene der borte har byttet ut normal fornuft med galskap...Hørte en om en tyv som klatra på taket til et offer for å komme seg inn. Han skled og falt gjennom vinduet og kuttet seg på foten. Han saksøkte dama som eide leiligheten, og fikk medhold av retten! SYKT!

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



    Anonym: Derfor finnes det advokater i USA · Lørdag 3. januar 2004 01:42
    hehe, morsomt, ville gjort det samme om jeg kunne.. så lenge man tjener penger selv på det.. haha.. så bra!

    ]



bert: Derfor finnes det advokater i USA · Lørdag 3. januar 2004 01:57
Send en melding
Hei :)

Måtte bare skrive en kommentar til alle kommentarene...

Det fins mange dumme folk i USA, men sånn er det i alle land...
Folk saksøker dumme ting, for å få penger... I USA er det oftere mulig, enn i de fleste andre land. Folk er griske og gjør mye for muligheten til å bli rike...

Det som er grunnen til denne kommentaren er at de som skriver kommentarer, hvertfall mange av dem, tror alle i USA er helt like, og at de vet alt om dem...

Jeg har vært i USA, og snakket med mange hyggelige folk der! De aller fleste saksøker ingen, og de vil heller aldri tenke på å gjøre det...
En her, vil ikke reise til USA selv om han fikk 1 million! Jeg ville dra dit igjen hvis jeg hadde penger nok... Likte det landet, selv om jeg bare var der i litt under 2 uker...

Mange meninger om USA, men at alle vet alt om alle, det er en ting som får meg til å lure på intelligensen til diverse folk... Dette gjelder ikke bare folk her på ITPro.no, og heller ikke alle som har noe negativt å si om USA, eller positivt for den saks skyld. Men, det streifer meg at de ikke er de skarpeste knivene i skuffen...

Jaja, bare mine tanker om dette, og det er ikke ment som noe personlig angrep på noen...

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



    bert: Derfor finnes det advokater i USA · Lørdag 3. januar 2004 01:58
    Send en melding
    Mye rot i den kommentaren der, men sånn er det oppe i hodet mitt og ;P

    ]



    Steffenm: Derfor finnes det advokater i USA · Mandag 5. januar 2004 19:44
    Send en melding
    "Det som er grunnen til denne kommentaren er at de som skriver kommentarer, hvertfall mange av dem, tror alle i USA er helt like, og at de vet alt om dem..."

    Det jeg sa var mot styret. Myndighetene, regjeringen... Bush :-P Folkene som bor der er nok helt normale. Sikkert like stor prosent av befolkningen i Oslo som er helt blåst i hodet. I forhold til innbyggere.
    Jeg har som sagt slekt i USA, og det er kjempegreie folk. Og vennene og slekten deres igjen er like supre. Så nei, har ingenting imot "USA'erne". Men rettsystemet og alt sånt ellers virker på trynet spør du meg :-(

    ]



    Chronox: Derfor finnes det advokater i USA · Tirsdag 6. januar 2004 09:40
    Send en melding
    Så er det også slik at det bor 25 millioner mennesker i USA. I og med at MENSA er lagt opp slik at det bare er 2 % av folkets befolkning som får være med, betyr det at at det kun er 500000 mennesker som kan bli medlemmer. Minst 5 millioner av de resterende 24500000 må da være rimelig teite i huet (IQ på under 100).

    Dumme mennesker vet ofte ikke at de er dumme, og kommer derfor på "smarte" ideer som saksøking på grunn av at kaffen er for varm. Hvem som helst burde vite at en kopp med kaffe skal være varm. Det eneste jeg prøvde å få frem her er at mange av menneskene i USA og lignende land har erstattet fornuft med grådighet/dumhet.


    (PS! Jeg unnskylder ovenfor alle som føler seg støtet av at jeg kaller folk med lav iq for dumme, men jeg mener de som har iq under 100. Vet godt at man ikke er dum selv om man ikke kommer inn i MENSA (mensa suger hardt uansett)).

    ]



      Anonym: Derfor finnes det advokater i USA · Tirsdag 6. januar 2004 10:20
      Husk også at det finnes flere former for IQ.
      IQ er den teiteste og minst troverdige måten å måle en persons intelligens på. Å bli kjent med personen er den beste måten :-)
      Tviler på man kan bruke noen målestokk på hvor intelligente folk er...

      ]



      Anonym: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 22. oktober 2004 12:52
      "Minst 5 millioner av de resterende 24500000 må da være rimelig teite i huet (IQ på under 100)."

      Altså, halvparten av et lands befolkning har IQ på under 100 (eller under gjennomsnittet) - det spiller ingen rolle om du snakker om USA eller Norge

      ]



      Anonym: Derfor finnes det advokater i USA · Fredag 22. oktober 2004 13:19
      > Dumme mennesker vet ofte ikke at de er dumme, og kommer derfor på "smarte" ideer som saksøking på grunn av at kaffen er for varm.
      >Hvem som helst burde vite at en kopp med kaffe skal være varm.

      Greit, men hvor varm?
      Hentet fra: http://www.dewoodlaw.com/mcdonalds.htm

      MCDONALD'S COFFEE CASE --- What Are The Facts?

      The now infamous case of a lawsuit against the McDonald's Corporation for serving dangerously hot coffee generated an extraordinary amount of public outcry. Everytime I question potential jury members before a trial, I always hear the same thing. The potential jurors all say that the civil justice system is out of control and the refer to the McDonald's case. Then when I question them as to what they really know about the case, again, I always hear the same thing. All they know is that a jury awarded $2.7 million in damages to some little old lady who spilt coffee on herself while driving away from McDonald's drive through line. Unfortunately, just about none of this is what happened. Here are the facts:

      Fact #1 - For years McDonalds served their coffee up to 40 degrees hotter than other fast food restaurants. In this way, they could get more coffee per pound of beans and increase their profits by a few cents per cup.

      Fact #2 - McDonald's coffee was so hot that, if spilled, it could cause third degree burns, which would burn through skin and down to the muscle in less than three seconds.

      Fact #3 - McDonald's has had over 700 previous claims related to serious burns from their coffee to their customers, many of whom had been injured in the genital area, inner thighs, and buttocks areas. Yet, McDonald's refused to lower the temperature of their coffee.

      Fact #4 - The injured (burned) plaintiff in this case, 79 year old Stella Lieback, was not driving her car. She was seated as the passenger in her grandson's parked car, holding the coffee cup between her legs while removing the plastic lid. The cup tipped over and poured the scalding hot coffee into her lap causing third degree burns.

      Fact #5 - Mrs. Lieback required eight days of hospitalization and multiple surgeries, including skin grafts as a result of being scalded by McDonald's coffee.

      Fact #6 - Mrs. Lieback only took legal action against McDonald's after they refused to reimburse her for her medical expenses.

      Fact #7 - The jury was so outraged at the arrogance and callousness of McDonald's that they awarded punitive damages, to punish McDonald's and to deter McDonald's from such conduct in the future. They awarded $2.7 million.

      Fact #8 - The day after the verdict, McDonald's reduced the temperature of their coffee.

      Fact #9 - The trial judge thought the verdict was too high and reduced the verdict to about $400,000 at McDonald's request. (This is one fact that the insurance lawyers and McDonald's corporate lawyers never mention.)


      Dumme mennesker vet ofte ikke at de er dumme, og tror følgelig at de er smarte fordi de har "hørt at" eller "lest at".
      Det verste er at det finnes flere som deg som tror på alt de hører og leser.

      ]



Mafia: Derfor finnes det advokater i USA · Lørdag 3. januar 2004 02:27
Send en melding · http://home.no.net/danlinux
Hehe, har bare en ting å si:

GOD BLESS AMERIKA :D

DanielP

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



    Mafia: Derfor finnes det advokater i USA · Lørdag 3. januar 2004 02:28
    Send en melding · http://home.no.net/danlinux
    Mente AMERICA :P

    DanielP

    ]



      Anonym: Man forteller bare om det teite · Lørdag 3. januar 2004 13:26
      Jeg har bodd to ganger i USA, og etter begge oppholdene kom jeg hjem og fortalte mange morsomme historier om rare ting der borte.

      Så gikk det plutselig opp for meg hvor forvrengt bilde folk som aldri har vært der får. De får bare høre de morsomme/håpløse historiene og bygger seg et bilde av at USA er slikt. Det er jo ingen som gidder å fortelle historier om de hverdagslige ting.

      Min bror er gift med en amerikansk jente som har bodd her i Norge et år. Hva slags historier tror du hun forteller i lystige lag? Om hvor flott og fantastisk alt er i Norge? Nei, hun forteller om våre rariteter.

      Sånn blir det til at de som aldri har satt sine bein utlenlands (danskebåten eller svenskehandel teller ikke) får et helt forvrengt inntrykk. Dette reflekteres også i disse menneskenes holdninger og kommentarer på debattforumer som denne.

      Når jeg innså dette, sluttet jeg å fortelle om alle raritetene jeg opplevde i USA. Litt synd, for det er gode historier.

      ]



xcomiii: Derfor finnes det advokater i USA · Lørdag 3. januar 2004 14:42
Send en melding
Jeg har en teori om at ingen andre land har så mange idioter og tullinger i forhold til innbyggertallet som USA. Eller tar jeg feil??

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



    neox: Derfor finnes det advokater i USA · Lørdag 3. januar 2004 15:29
    Send en melding
    Selvfølgelig er det mange flere tullinger i USA enn i Norge, men det er også mange flere intelligente folk i USA enn det er i Norge. Jeg tipper det finnes flere tullinger i Kina og India til sammen enn i noe annet land, men det sier ingen ting om denne befolkningen. Jeg tipper også at det avsies flere idiotiske dommer i Amerika enn i Norge, og at det avsies flere fornuftige dommer i USA enn i hele Norge. Det er ikke så mange kontinenter som kan skilte med et åpent og demokratisk rettssamfunn i alle delstater. Også de mindre intelligente rettsavgjørelsene er offentlige. Europa er neppe så mye bedre.

    ]



      morpheos: Derfor finnes det advokater i USA · Lørdag 3. januar 2004 17:25
      Send en melding
      hvorfor er det selvfølgelig at det er flere tullinger i USA enn i Norge? stikkordet her var i forhold
      til innbyggertallet, og da er det vel ikke selvfølgelig? At det derimot er tilfelle, tviler jeg egentlig
      ikke særlig på. Problemet til amerikanere er ikke at de ikke er intelligente, men de er så selvsentrert og naive at det halve hadde vært nok. Hvor åpent og demokratisk rettssamfunnet til USA er skal jeg ikke kommentere særlig utover at du muligens bør sjekke ut hva som har skjedd med privatlivets fred etter 11.september.. det er sykt når den eneste rettigheten folk har igjen er retten til å bevæpne seg...

      ]



    kenoe: Derfor finnes det advokater i USA · Lørdag 3. januar 2004 20:55
    Send en melding · http://itpro.no
    Teorien din er på veldig tynn is. USA er et åpent land for media, hvor masse avsløres med sjokk og spe som nok fikk teorien din til å oppstå... Men hva du ikke tar med eller tenker over med er hvor lukket og ukjent andre land er i forhold til USA, som f.eks. Midtøsten, Afrika, Russland. Det finnes så mange galninger der, at en regner nest det normalt for dem å være gale... Se på afrika, med så mye korrupsjon, elendighet, hat hele veien på så kolosalt masse. Det er så masse eksempler og kjenner til en del saker som er så ille.
    Men denne teorien er så å si umulig å bevise, hvor en ikke annet kan anta og spekulere... Hvor får du hørt mest saker og info ifra? USA eller den tredje verden...? Det sier jo sitt...

    ]



      espenh: Derfor finnes det advokater i USA · Søndag 11. januar 2004 12:21
      Send en melding
      *kremt*

      Afrika er ikke et land, men et kontinent... ;)

      ]



atan: Derfor finnes det advokater i USA · Lørdag 3. januar 2004 20:25
Send en melding · http://www.arandoir.com
For å si det sånn, det er en grunn til at folk som Bush og Arnold blir valgt :)
Det finnes mange fine folk i usa, jeg kjenner mange som bor der, men de har en veldig høy prosent av folk som er stokk dumme.

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



equilibrium_00_: Derfor finnes det advokater i USA · Lørdag 3. januar 2004 23:47
Send en melding · http://home.online.no/~lma-th
Jeg tror hvis vi leter etter i andre land, slik som vårt eget, så finner vi nok en del grums der også.. Tror ikke USA er i en unik posisjon her.. Det som kanskje er et paradoks, er at de leker verdenspoliti uten å feie for egen dør først.. La alle landene og folkeslagene USA har "hjulpet" i friheten og demokratiets ånd, få gå til sak, og vinne. Da blir det et økonomisk spørsmål, og kanskje blir det ikke så gjevt for USA å leke verdenspoliti lenger.. [",]

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



Anonym: Derfor finnes det advokater i USA · Søndag 4. januar 2004 00:14
Og ingen gidder så mye som sjekke Google engan, før man gjengir slike ting:

http://www.snopes.com/legal/lawsuits.htm

Dette er "urban legends", vandrehistorier, og den som er mest til latter her, er nok journalisten som presenterte dette som "sannhet". Og på en god andreplass, alle de som lot seg forarge.

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



    Nailz: Derfor finnes det advokater i USA · Søndag 4. januar 2004 12:11
    Send en melding
    Ja, enig med siste poster her. Jeg scrollet faktisk helt ned til siste innlegget for å se om noen hadde opplyst resten av folkene her om Snopes.com. Hvis dere kommer over en historie på Internett som nesten høres FOR utrolig ut, sjekk Snopes. Dere blir utrolig upopulær hos alle som sender kjede-emails, men men ;)

    ]



Anonym: Derfor finnes det advokater i USA · Søndag 11. januar 2004 03:03
Rettsystemet i USA er teit.
Rettsystemet i USA er på trynet.
Rettsystemet i USA er idiotisk.
Rettsystemet i USA er utrolig naivt
..
Rettsystemet i USA burde det blitt gjort noe med.

bush er dum, tipper han har Iq på rundt 70.
...

USA er teit. End of discussion!

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



    BeyondALL: Derfor finnes det advokater i USA · Søndag 11. januar 2004 12:41
    Send en melding · http://www.sofienberg.no/
    Vel du imponerer veldig selv når du kommenterer en vits med så utrolig teite uttalelser uten å ha et eneste argument :)

    ]



    larsj: Derfor finnes det advokater i USA · Lørdag 23. oktober 2004 16:09
    Send en melding
    Da må jeg bare spørre; er det noe bedre i Norge?

    Er det riktig at hvitsnippforbrytere skal få lengre straffer enn drapsmenn?

    Blir du alvorlig skadet i ulykke og blir pleietrengende; skal du da måtte kjempe mot forsikringsselskap i mange år for å få din rettmessige utbetaling? Det finnes mange eksempler på dette i dagspressen.

    Jeg sier ikke at det bra i USA, men er det virkelig bedre i Norge? Er det sånn vi _egentlig_ vil ha det?

    LJ

    ]



    Anonym: Derfor finnes det advokater i USA · Søndag 24. oktober 2004 15:08
    Skal jeg tippe, vet du ikke noe annet om rettsystemet i USA enn det du har lest av slike vandrehistorier (og som du tar for å være sanne).

    Jeg skal ikke gi noen leksjon i USAs rettsystem, men kan opplyse om at det har mange fellestrekk med sitt opphav, nemlig det engelske (Englang og Wales). Det bygger på blant annet "common law"-prinsippet; det vil si at dommer i høyere innstanser får presedens. Vi har dette til en viss grad i Norge, men i England og USA er presendensen sterkere.

    Det finnes mange reflekterte meninger om hvorvidt det engelske eller franske rettsystemet er best, og hvorvidt "common law" (judge made law) er en god eller dårlig ting.
    MEN jeg tror fortsatt ikke ditt innlegg er et av disse, men snarere et resultat at propaganda mot USA som du har svelget rått uten noen kritisk gjennomgang. Da er du faktisk ikke særlig bedre enn de du kritiserer, for det virker ikke særlig smart...

    ]



ronnyab: Derfor finnes det advokater i USA · Søndag 18. januar 2004 19:00
Send en melding · http://www.tulling.net
Du vet hva de sier.. "only in America" :)

[ Anonyme brukere kan ikke skrive kommentarer. Vennligst registrer deg ]



    Anonym: Dette er bare vandrehistorier! · Lørdag 23. oktober 2004 12:53
    Folkens, ta å sett navna på disse personene i google og søk. Du finner disse historiene igjen på mange vitsesider, ingen antydninger til at dem er ekte! Jeg synes spesielt denne var intressant:
    http://www.breakthechain.org/exclusives/lawsuits.html

    "There is no shortage of examples of people who have used the legal system to cash in on a bad situation. Unfortunately, these tales are not among them."

    Dette var jo egentlig for dumt til å være sant! Men siden det er snakk USA tar dere dette for å være god fisk.

    ]


På forsiden nå

Les mer...
Bare én... Sjel... Til...!
PS3-test: Demon's Souls
Les mer...
Gamernes svar på elgjakt
Wii-test: Monster Hunter Tri
Les mer...
Mario Kart med hår på brystet
Xbox 360-test: Blur
Les mer...
Nintendo gjør det igjen
Wii-test: Super Mario Galaxy 2
Les mer...
Episk fra Rockstar
X360-test: Red Dead Redemption
Les mer...
Frustrerende moro
PS3-test: ModNation Racers